Onboarding
Se nedan hur det går till när vi hjälper nya kunder att komma igång med vår smarta digitala redovisning.
Tydliga rutiner
Smarta program
Engagerade konsulter
Digital redovisning på ett kick
Om du är ny kund har vi färdiga processer och rutiner för att onboarda dig/er på bästa sätt. Se hur flödet går till nedan för att komma åt våra smarta tjänster för digital redovisning, lön, årsbokslut och andra redovisningstjänster.
Överenskommelse, kundkännedom, ansvarsfördelning och avtal
1
1. Vi börjar med ett "känna-på-varandra-samtal" där vi övergripande går igenom hur behovet ser ut.
2. Vi kommer överens om pris utifrån givna mallar baserat på ert bolag.
.
3. Vi går igenom ansvarsfördelning och "skakar hand"
4. Vi genomför en digital kundkännedom enligt penningtvättslagen.
5. Vi skriver ett avtal som signeras digitalt.
2
Uppstartsmöte - accesser, rutiner och lära känna varandra
1. Vi möts antingen digitalt eller fysiskt. På mötet närvarar kundansvarig och redovisningskonsult. Vi är alltid minst två på varje uppdrag för redundans.
2. Vi går igenom och dokumenterar alla processer och hur vi ska arbeta. Allt i från attester till rapportformat.
3. Vi löser behörigheter till bank, affärssystem, Skatteverket och andra softwares direkt i mötet.
Överlämning från er eller tidigare byrå
1. Ni väljer om ni vill vara mellanhand eller om vi själva kan ha kontakt med tidigare byrå för att transferera nödvändiga avstämningar och dokumentation.
2. Vi ser till att lagra dokumentation och eventuell upprätta ny där vi tycker det finns luckor.
3
4
Nu är vi igång - vi identifierar förbättringsmöjligheter
1. Nu är vi igång - då börjar arbetet att förvalta det som gjorts innan.
2. Men även att hitta effektiviseringar både för byrå och för dig som kund. Vi möts på de sätt som passar båda parter - utifrån från vår expertis och från era behov.
3. Med förhoppning om en lång och trivsam relation.